maandag 16 maart 2015

REVIEW: KIKO Smart Lipstick

Er was eens een lief roodharig elfje..
Dit lieve elfje kwam uit een ver, ver land, dat Italië wordt genoemd, gevlogen. Zij toverde met haar toverstokje een klein pakketje, verpakt in kleurige bloemen.
Langzaam opende ik de bloemen en daar uit een wolkje toverstof kwam dit prachtige lipstickje tevoorschijn. Met een kleur zoals de mooiste, felste frambozen en een textuur van nectar die over je lippen glijdt.
Dit is pas echte magie:


Ik heb het over de KIKO smart lipsticks. Verkrijgbaar in vele bloem- en fruit kleurtjes, een elfje toverde kleur 912 voor mij, deze heet Crimson Red.
De lipstick zit in een doosje verpakt, heel chic en luxe, en natuurlijk extra bescherming, want zo'n mooie lipstick wil je niet beschadigen.
KIKO zegt: 'Rijke en voedende lipstick. Felle kleur en comfortabel. Hypoallergeen: geformuleerd voor zo min mogelijk allergische reacties'
Niet al te overdreven beloftes, en de beloftes die ze maken, maken ze ook echt waar!
De verpakking is prachtig: langer dan normaal, mooi slank, mat zwart met de naam er subtiel maar  duidelijk opgedrukt. Onderop de lipstick wordt nog aangegeven welke kleur de lipstick is, dus het doosje hoef je niet echt te bewaren (maar als je dat net zoals ik leuk vind, mag je hem best bewaren hoor).
De lipstick voelt licht aan en is erg handzaam. De lipstick bevat een standaard hoeveelheid.
 De lipstick is aan de binnenkant glanzend zwart en die lipstick heeft geen speciaal reliëf erin, maar is wel mooi puntig afgesneden. De verpakking sluit gewoon goed, dus niets aan het handje.
 Crimson Red is een intense framboos roze rood, echt een kleur die ik in de lente en zomer het liefste draag!
De kleur is vrij warm van ondertoon en brengt alle warmte in je gezicht naar boven. Dat vind ik erg mooi nu ik bruin wordt, want deze kleur laat me gezicht nog bruiner en sunkissed uitzien.
Maar deze kleur is werkelijk mooi op alle huidskleuren: van heel blank tot heel donker, alleen als je heel koel van ondertoon bent is deze kleur waarschijnlijk een 'no go'.
 Het pigment is gewoon uitstekend en mijn natuurlijke lipkleur schemert er niet door, hoewel die best donker is.
De kleur is inderdaad zoals KIKO al beschrijft heel 'rijk' en diep, een kleur die je niet vaak tegenkomt bij budget merken.
De finish is heel verzorgend en creamy en glijdt makkelijk over je lippen en dekt vrijwel meteen. Ondanks de creamy finish blijft de lipsticks vrij goed zitten, als je 3 uur niet eet of drinkt droogt hij op. Na een klein beetje drinken en iets kleins eten hoef je hem waarschijnlijk niet echt bij te werken, maar als je echt gaat lunchen moet je wel wat bijwerken. Na het avondeten is de lipstick vrij ver weg en zit hij alleen nog op de buitenste randen, maar ik verwacht natuurlijk ook niet dat een lipstick een diner overleeft ;)


Snor weg! Ik zei toch dat ik er iets aan zou doen ;)

Ik heb nog nooit iets gebruikt van KIKO, maar ik ben heel tevreden. Alleen het jammere is dat KIKO niet in Nederland wordt verkocht. Wel in Duitsland, Italië etc. En je kan hem natuurlijk wel online bestellen. Maar dat hij alleen maar online en in het buitenland verkrijgbaar is maakt het wel extra bijzonder en exclusief ;)

De KIKO smart lipsticks zijn verkrijgbaar in KIKO filialen in het buitenland en online op kikocosmetics.com. Ze kosten E3,90 en de verzendkosten naar Nederlands kosten E7,90 ( Als je meer dan 50 euro uitgeeft, is er maar 3 euro verzendkosten, dus inslaan!).
Wat vind jij van het merk KIKO?
Liefs,
Amber



Geen opmerkingen:

Een reactie posten