zaterdag 17 augustus 2013

FOTD - I need some ice, ice baby!

Hey Mensen!
Dan heb ik vandaag weer eens iets nieuws voor jullie, iets wat ik nog nooit gedaan heb!:
Een FOTD!: Face Of The Day!
Een look die bijpassend is op wat jullie waarschijnlijk allemaal mee te maken hebben gehad deze vakantie: DE HITTE! 
Want, man, wat was het toch warm af en toe! En daarom heb ik voor jullie deze zonnige, vurige look bedacht, deze look schreeuwt: Ik heb het warm, I need some ice, ice baby!
Laten dan maar vlug beginnen..:

Het gezicht:



De producten:
foundation/bb cream: non, blote bips face, haha!
concealer: toch niet helemaal blote bips: Catrice allround concealer palette: op mijn neus en onder mijn ogen.
highlighter: Essence ticket to paradise shimmer powder - 01 tropical heat
blush: Clinique - 20 Bashful plum
bronzer: nada noppes!
fixerende en matterende poeder: Essence all about matt! (all time favorite!)

De ogen:

We beginnen met oogschaduw basis (Essence I<3Stage Eyeshadow base) en dan brengen we op het bewegend ooglid een gouden kleur aan (Essence ticket to paradise shimmer poeder - 01 tropical heat).
Dan zetten we op de bovenste wimperrand vanaf het midden een lijntje met een oranje oogpotlood (Catrice Kohl Kajal - 120 we found nemo) naar het einde van de wimperrand en ga dan naar de onderste wimperrand en trek het lijntje door tot ongeveer 1/3.
Doe in de ooghoek ook wat van die gouden kleur en trek die daarna als een lijntje over de wimperrand naar het oranje toe, en blend dit een beetje met elkaar.
Maak je onderste waterlijn (en evt. de bovenste ook) zwart met een oogpotloodje (Lancôme le crayon kohl noir).
Om wat diepte te creëren, blend een donkerdere goudachtige kleur (L'oreal paris mono oogschaduw, oude collectie, naam onbekend) aan in je  arcadeboog en blend dit.
Breng daarna je mascara aan (Catrice lashes to kill volume mascara waterproof).

De lippen:
sorry voor krakkemikkige lipfoto's, ben ik niet erg goed in :s

Lipkleur: L'oreal paris infallible longwear lip duo compact (oude versie) 400 Enduring Coral.
De oranje lipkleur heb ik zachtjes aangebracht voor een subtiele kleur en dit daarna verzacht en geblend met de balm.

Dat was dus mijn FOTD! Ik hoop dat jullie het leuk vonden! :)

Wat voor een look draag jij met dit warme weer?
Vind jij deze manier van FOTD's fijn/leuk? Wat kan er anders?

Liefs,
Amber








Geen opmerkingen:

Een reactie posten