vrijdag 19 september 2014

HOW TO: snel van je puistjes afkomen (ook voor acné)

Iedereen heeft wel eens een puistje, of het nou een jeugdpuistje is of een echte acné aanval, je wil ervan af! Vandaag ga ik jullie een paar trucjes leren die voor mij heel goed werken en voor jou hopelijk ook! Enjoy!




1. Elke dag 2x je gezicht wassen
Ik weet dat je er geen tijd voor hebt en dat het teveel werk vind. Maar je staat met tandenpoetsen waarschijnlijk toch al in de badkamer of aan een wasbak, dan kun je net zo goed ook nog even je gezicht wassen. Voor mij werkt een borsteltje met face wash het beste, want dan haal je echt alles weg. Met je handen geeft gewoon geen schoon gevoel. Gebruik daarom een borsteltje! Dit hoeft niet eens per se een elektrisch borsteltje te zijn, gewoon een simpele van bijvoorbeeld de HEMA voor E2,-. Koop wel een nieuw borsteltje na ongeveer een maand...

2. Af en toe een maskertje kan geen kwaad
Als je elke week/om de 2 weken/wanneer je tijd hebt een maskertje op je gezicht smeert, kan dat ook heel goed helpen! Een receptje wat voor mij heel goed werkt is: een beetje honing met wat kaneel en citroensap doet wonderen :)

3. Zout
Alles met zout werkt zo goed bij mij. Zout oplossen in water en dat op je puistjes smeren, of het zeezout kuurtje van Mascha (die is wel vrij heftig, hoor!) Alles met zout werkt bij mij vrij wel meteen of na een nachtje. Met zout moet je natuurlijk oppassen want het is vreselijk uitdrogend, maar dat is weer net wat je met je puistjes wilt doen, uitdrogen!

4. Uitknijpen
Ik weet het, het mag niet want je knijpt niet alles eruit en dat maakt het erger, of het is niet hygiënisch... Maar als je van tevoren je handen wast en een tissue gebruikt is er echt niks aan de hand hoor! Uitknijpen is een van de dingen die puistjes bij mij echt helpt verdwijnen! Soms heb je van die vieze, grote, witte, rood omrande punten (ja, best goor haha) en die wil je meteen weg hebben, dan knijp je ze uit en ben je ervan af voor een tijdje!

5. Spot treatment
Er zijn natuurlijk ook genoeg kant en klare spot treatments te koop! Die werken meestal heel goed en zijn niet al te duur. Je moet wel een goede kopen want je kunt bij zo iets ook flink de mist in gaan. Maar met een met tea tree olie zit je bijna altijd goed!

Ik hoop dat ik jullie geholpen heb met mijn tips en until next time!

Stay Strong,
Emma Sijbers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten