woensdag 14 mei 2014

FOTD: Trendy Natural (+tutorial)

Hey Iedereen,
Het is lente, maar als je naar buiten kijkt kan je dit gewoon bijna niet geloven! Wat een druilweer is het de laatste weken zeg, niet normaal.
Ik heb in de vakantie toen het wel nog zonnig was een lente look gemaakt met trendkleuren van deze lente en zomer. Van deze look werd ik weer helemaal vrolijk en ik heb sinds kort de matte oogschaduws weer helemaal herondekt. Ik heb zelf pan geraakt in mijn Sleek Oh So Special matte highlighter kleur, terwijl ik dit palette pas 2 maanden heb!
Maar nu gaan we snel verder naar mijn gezicht van de dag en ik geef jullie ietwat gedetailleerd stappenplannetje erbij:


Gezicht:



 Om mijn gezicht egaal te maken gebruikte ik mijn oude vertrouwde Essence Stay All Day Concealer Soft Beige, omdat deze een natuurlijk en licht finish geeft. Deze gebruikte ik in combinatie met mijn Real Techniques Miracle Complexion Sponge voor een dewy effect.
Om mijn huid te laten shinen gebruikte ik een vloeibare highlighter: Etos Highlighting Illuminzer in de rosé gouden tint. Om het goud te versterken pakte ik mijn Sleek Face Form Palette Fair voor de Rose Gold (trendkleur!) blush en de bronzer gebruikte ik ook om mijn gezicht wat op te bronzen.
Ogen: 
Op mijn wenkbrauwen gebruikte ik weer mijn naamloze mono oogschaduw van L'Oréal.
De waterlijnen kleurden ik in met mijn Lancome Kohl Kajal Noir en mijn wimpers maakte ik zwart met mijn L'Oréal Telescopic Carbon Black Mascara.
Voor de ooglookbasis pakte ik de Essence I Love Stage Eyeshadow Base en over mijn gehele lid van onder tot boven (extra dik op het wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek) gebruikte ik uit mijn Sleek Oh So Special palette de kleur 'Bow'.
Over mijn bewegend ooglid deed ik de kleur 'The Mail' en in de crease maakte ik een mixje tussen de kleuren 'Boxed' en 'Wrapped Up', dat mixje deed ik ook op mijn onderste wimperrand.
Ik zette een lijntje boven mijn oog met oogschaduw, de zwarte kleur uit het palette: 'Noir'. 
Lippen:
 Om de trendkleur plum in mijn look te verwerken pakte ik mijn Essence Longlasting Lipstick in 09 Wear Berries!
Zoals je ziet heb ik een look gemaakt met trendkleuren en -technieken voor deze zomer en lente. Ik vind deze look echt heel tof en draag hem ook veel. Het is geschikt voor elke gelegenheid en je kan hem nog veel donkerder maken met zwart in de crease als je dat mooier vind!

Wat vind jij van de trendkleuren van deze lente en zomer?
PS: Ik weet dat oranje ook heel hip is, maar als er één kleur is die ik lelijk vind...


Liefs,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten