vrijdag 23 mei 2014

TAG: Furry Friend!

Hey meiden,

Volgens mij zijn er meer mensen met, dan zonder huisdieren. Zo heb ik 2 honden! Echt mijn allesjes, mijn wereldje. Vandaag ga ik een paar vraagjes beantwoorden over Rockey en Pip!

1. Wat zijn de namen van je huisdieren?
Rockey en Pip!

2. Wat voor soort dier is het en welk ras?
Rockey: Rockey is een hond en is een kruising tussen een hazenwind en een teckel. (ook wel windteckel genoemd in huiselijke kring ;))
Pip: ook Pip is een hondje, maar in dit hondje zitten heel veel rassen! Chihuahua, dwerg pinscher en nog veel meer! Maar we weten niet precies wat allemaal, want we hebben de vader nooit gezien.

Rockey is de grote en Pip is de kleine bovenop.


3. Hoe lang heb je je huisdieren al?
Rockey: ik denk al meer dan 3 jaar, maar dat weet ik niet zeker.
Pip: nu 2 maanden denk ik!

4. Hoe kom je aan je huisdieren?
Rockey: Rockey komt uit een asiel, we waren toen op zoek naar een hond, en onze vorige hond kwam ook bij datzelfde asiel vandaan.
Pip: Pip komt uit een nestje van een Duits gezin. We hebben haar zelf in Duitsland opgehaald. We wilden graag een klein hondje erbij, zodat Rockey een speelkameraadje had, maar hij heeft er meer een dochter bijgekregen, haha.

5. Hoe oud zijn je huisdieren?
Rockey: 5 jaar.
Pip: 4 maanden.

6. Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheden van je huisdieren?
Ze liggen bijna altijd samen in de mand, terwijl ze beide een ander mandje hebben. Maar ze kunnen ook goed ruziemaken! Verder gaat Pip nog wel eens in het midden van Rockey's mand liggen, en dan durft Rockey haar niet weg te duwen omdat hij zichzelf als een soort beschermend vaderfiguur ziet. Dan is Pip ook nog eens een grote knuffelbeer!

7. Hoe belangrijk is de band met de huisdieren die je hebt?
Heel belangrijk! Huisdieren zijn toch een beetje de vrienden bij wie je ál-tijd terecht kan. Ik zou echt niet meer zonder een huisdier kunnen, en al helemaal niet zonder hond!

8. Wat zijn je favoriete herinneringen die je met je huisdier hebt?
We zijn in de meivakantie met de woefjes op vakantie geweest, in de camper! Dat ging heel goed, en ze waren na een paar dagen zo zoet samen, dat is toch wel een van de mooiste herinneringen samen!

9. Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Zet je schrap, want ik noem ze eigenlijk nooit Rockey of Pip, haha. Als ze samen zijn zeg ik meestal 'woefjes'. Tegen Rockey zeg ik 'Rokje', 'Rocketje' of gewoon lieverd. Tegen Pip is het meestal "Pippie', 'knoevel' (Limburgs voor knuffel) of iets in de richting van schatje. Ook noemen ik ze vaak 'boefies'. 

Vonden jullie deze tag leuk? Ik vond het heel leuk om te schrijven over 2 van mijn DIERbaarste familieleden. Neem hem zeker over als je wilt!

Hebben jullie ook huisdieren? Welke?

Stay Strong,
Emma Sijbers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten