woensdag 30 juli 2014

REVIEW: 4x Budget Lipliners!

Ik wist wel dat dit product bestond, maar of ik het gebruikte? Maar elke keer weer zag ik hoe de grotere guru's op youtube het gebruikte en er elke keer weer fantastisch uitzagen, dus ik begon geïnteresseerd te raken. Daarom besloot ik dat een kruidvat bezoekje weer hoognodig was en nam ik 4 stuks mee. 2 van essence en 2 van catrice en vandaag ga ik mijn belevingen met jullie delen!

Bij Essence heet het gewoon lipliner, maar Catrice heeft haar naam wat uitgebreider: longlasting lip pencil. Het komt natuurlijk op hetzelfde neer. Van Essence nam ik 2 nude kleurtjes mee en van Catrice een donkerdere en een fellere. De Catrice lippotloden vind ik qua uiterlijk iets mooier, maar eigenlijk maakt het me niet zo veel uit.
De 2 nudes van Essence heten 06 satin mauve en 12 wish me a rose, een mauve en een peach. Zachte kleurtjes en handig om je lippen op een natuurlijke manier net iet wat over te tekenen en zo de illusie van vollere lippen te creëren.
De 2 kleuren van Catrice die ik meenam heten 090 the perfect pinkini en 140 sweet auberginia. Heerlijk fel roze, die niet te koel is van ondertoon en een donkere aubergine kleur (duhh) die wat roder is. Deze kleuren potloden zijn fijn om ervoor te zorgen dat je felle lipstick goed en lang blijft zitten en dus niet gaat ''bloeden''.
met flits
De swatches zijn allemaal goed gepigmenteerd en de potloden gaven makkelijk kleur af. Die van Essence zelfs wat beter omdat die iets ''creamier'' zijn en die van Catrice zijn best wel wat droger. Daarom zijn die van Essence wel geschikt om te dragen zonder lipstick en die van Catrice eigenlijk niet echt.
06 Satin mauve
met Essence longlasting lipstick 07 Natural Beauty eroverheen
Satin mauve is echt een volwassene kleur, als je deze ophebt zal je er iets ouder en serieuzer uitzien (which I like). Ik ben zelf mega fan van mauve nudes en deze lipliner is de perfecte match voor de Essence longlasting lipstick in natural beauty!
12 Wish me a rose
met Catrice thrilling me softly wet shine lipstain 01 Innocent eroverheen
Wish me a rose is een licht roze kleur met een warm peach ondertoon. Van dit kleurtje zie je er juist jeugdiger uit en heel lief en fris. Ook is dit de perfecte lente en zomerkleur die tussen fel en nude in zit. Bij deze lipliner vind ik het mooi om er een glossy product op te dragen want dat versterkt het lieve en zoete effect.. het tandglazuur springt spontaan van mijn tanden.. BUBBLEGUM!
090 The perfect pinkini
met Essence longlasting lipstick 08 Colour Crush eroverheen
The perfect pinkini is heerlijk roze, die lichtelijk blauw is van ondertoon, maar niet te en is daarom niet iets meer ''draagbaar''. Ook deze lipliner heeft een perfecte match: Essence longlasting lipstick 08 Colour crush.
Zoals ik al eerder zei zijn de Catrice lipliners iet wat droog, bij deze viel het wel mee, maar de volgende ging iets minder makkelijk:
140 Sweet auberginia... Niet netjes gedaan, deze lipliner is erg droog vandaar.
met H&M matte lipstick in Landinski eroverheen
Sweet auberginia is een aubergine kleur maar dan roder, heel donker en vampy, maar helaas erg droog en daarom moeilijk aan te brengen. Je lippen goed scrubben en verzorgen is een must voordat je deze gebruikt. De kleur vind ik wel heel bijzonder en wordt zeker een fave in herfst en winter. H&M lipstick Landinski matcht natuurlijk niet helemaal, maar wordt wel warmer van ondertoon door deze lipliner.
Hier nog een stappenplan met hoe je op een makkelijke manier lipliner kunt gebruiken.

Sinds ik deze lippotloden heb gebruik ik ze verdacht vaak, want ik ben helemaal fan van het longlasting effect en omdat ik vrij dunne lippen heb vind ik het ook mooi dat ik mijn lippen licht kan overtekenen. Eigenlijk zou Essence met meer kleuren moeten komen, want qua kwaliteit vind ik ze fijner dan Catrice (yes I said it!).

Essence en Catrice lipliners worden bij Kruidvat 
en Trekpleister verkocht en kosten E0,99 en E1,99.

Wat vindt jij van lipliners? Yay or Nay?

Liefs,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten