woensdag 27 augustus 2014

FOTD: Daytime Smokey Eyes

Een goede smokey eye met mooie bruintinten maakt mij heel erg blij. Beetje shimmery, je ogen krijgen meteen een lift en laten ze meer mysterieus en sexy overkomen. Dus ik dacht dat ik wel een FOTD kon schrijven, omdat ik, denk ik, een paar hele fijne producten heb gevonden voor de perfect daytime smokey eye, die iedereen kan maken!

Om mijn gezicht te perfectioneren en pukkeltjes en wallen te vervagen gebruikte ik mijn Catrice Lightreflecting concealer in 100. Ik had die dag geen BB cream nodig, dus kijk maar wat jij fijn vindt om te gebruiken. Dit heb ik geset met de Catrice All Matt Plus powder in 020, een hele fijne poeder die goed dekking toevoegt en totaal niet poederig lijkt!
 Om mijn wangen heb ik maar 1 product gebruikt.. iets nieuws.. tromgeroffel.... The Balm Cabana Boy blush! Deze blush heb ik via marktplaats voor weinig gescoord en ik ben er heel blij mee! De perfecte everyday kleur en hij past ook goed bij felle en donkere looks! De blush bevat een heel fijne shimmer, waardoor je een subtiele highlighter hebt, en je overdag er eigenlijk geen extra highlighter bij nodig.
Om mijn wenkbrauwen wat aan te zetten, pakte ik mijn nieuwe favoriet: het Hema eyebrow pencil in 10. Een fijn potloodje, dat snel werkt en een goede kleur heeft. Als basis voor de ooglook en onder mijn oog gebruikte ik de Maybelline Colour Tattoo in On and On Bronze, de perfecte basis voor een daytime smokey eyes! De arcadeboog kleurde ik met de kleur Coffee Cup uit het W7 In the Nude en die bracht ik helemaal rond tot in de buitenste ooghoek en blende dat goed. Daarna pakte ik Fashionista uit het W7 In the Nude en bracht die aan in de buitenste hoek van de arcadeboog en blende alweer goed. Om mijn binnenste ooghoek en wenkbrauwbot subtiel en natuurlijk te highlighten gebruikte ik de nieuwe Catrice Velvet Matt eyeshadow in Vanilaty fair. Met het Lancome kohl kajal noir tekende ik een lijntje boven mijn oog en sette die met Fashionista. Ook gebruikte ik dat potlood op mijn bovenste waterlijn en in de buitenste hoek van mijn onderste waterlijn. Als mascara pakte ik de L'Oreal Telescopic carbon black mascara.
Als lipcombo droeg ik Essence longlasting lipstick in Natural Beauty en de Catrice Beautifying lipsmoother in Cake Pop. Nude roze, wat je gezicht frisser laat lijken en wat goed past bij zo'n smokey eye.

Wat vinden jullie van de look? Ik vind hem zelf erg mooi en een leuke look voor een feestje, etentje en speciale dagen op school en thuis. De producten zijn wel wat verschillend van de andere FOTD's, maar dingen zoals de Essence longlasting lipstick in Natural Beauty zal altijd blijven terug komen!
Wat vinden jullie van zo'n smokey eye?

Liefs,
Amber




Geen opmerkingen:

Een reactie posten