woensdag 6 augustus 2014

REVIEW: 4x Budget Eyeliners!

Hét vervolg op de 4x Budget Lipliners...
Met een handig potloodje kan je me altijd wel plezieren. Een fel lijntje boven het oog, een bruintint om het te laten lijken dat je die morgen echt wel je best hebt gedaan voor je make-up en natuurlijk het potloodje waarmee je je gezicht versterkt door je wenkbrauwen licht aan te zetten. Potloden zijn er in alle soorten en kleuren en zijn voor verschillende doeleinden, het enige wat ze overeenkomen is dat ze zeer zachte prijsjes hebben!

Wat ik voor jullie in de aanbieding heb zijn (in volgorde van boven naar onder):
-Hema eyebrowpencil 10 E2,00.
-Essence Wave Goddess 2in1 eyeliner 01 life is better when you surf E2,99.
-Essence stays no matter what eyepencil & shadow 05 cute copper E2,59 (nu afgeprijst want gaan uit het assortiment binnenkort (50%)).
-Essence stays no matter what eyepencil & shadow 08 chocolate brownie E2,59 (zie hierboven).
Allemaal onder de 3 euro en ik zal je alvast verklappen dat ze kwalitatief goed zijn!
Hema eyebrow pencil zijn bij menig blogger bekend, maar zie ik ook nog wel eens voorbij komen bij mensen in mijn omgeving! De kleur 10 is een mooie asblonde kleur, zeer geschikt voor de lichte blondjes, maar ook zeker voor de donkerdere. Het potlood is best lang, dus je krijgt ook wat voor je (kleine beetje) geld, maar zal wel geslepen moeten worden. Vind ik persoonlijk geen probleem, want ik heb vaker gehad dat uitdraaibare potloden gewoon braken. Wat ik een mega pluspunt vind is dat dit potlood een spooly bevat aan het eind! (ik kwam tot de ontdekking dat een spooly veel fijner is dan een borsteltje). Het potlood is niet te zacht, best stevig en je kan op zich beste mooi licht en natuurlijk de wenkbrauwen bijkleuren. Een klein minpuntje is dat het potlood wat zachter is als de punt wat stomper is en dan krijg je iets dikkere en soms meer onnatuurlijke lijnen.
Uit de huidige limited edition van Essence nam ik deze 2in1 eyeliner mee en werd blij verrast. In deze collectie zaten 3 kleuren 2in1 eyeliner en o.a een wet blush, eyeshadow mouses en een beach waves spray. Deze kleur, 01 life is better when you surf, is de donkerste. Lijkt donkerblauw, maar eenmaal op de huid mooi fel blauw, met zelfs een vleugje groen. Echt een kleurtje voor alle oogkleuren, zelfs bij blauwe ogen want die zal die accentueren en bij bruine ogen zullen de gele en oranje deeltjes naar voren komen. Het is dus een 2in1 eyeliner wat betekent dat hij een wat dikkere, stompere punt en aan de andere kant een lange, flexibele dun puntje. Beiden werken goed, de eyeliner werkt een beetje als een kleurstift en is lekker makkelijk in werking, ook is de eyeliner nog niet uitgedroogd als heb ik hem al een maand (goed teken toch?). De eyeliner blijft ook erg goed zitten (als je hem een minuutje even goed laat inzinken) en is soms moeilijk te verwijderen, verschilt per oog omdat de eyeliner lichtelijk staint. Maar meestal is het wel goed weg te krijgen, alleen de eerste 2 keer van gebruik zal echt hardnekkig zijn op niet vettige oogleden.
Als afsluitertje hebben we de Essence stays no matter what eyepencil & shadow in de 2 bruintinten. Deze potloden beloven te blijven zitten als een mallemoer en een goed pigment af te geven. Dit zijn dikke potloden waarmee je een wat dikker lijntje boven of onder het oog kan zetten of zelfs een hele ooglook mee kan maken door ze over je oogleden te blenden. Nou niks is gelogen, alle beloftes worden compleet waargemaakt, ooglooks waren nog nooit zó longlasting. In het begin kan je blenden, maar na een minuutje zijn ze gedroogd en zullen ze nooit of te nimmer verplaatsen. Gelukkig kan je de strijd winnen met een olie waterproof makeupremover, maar met iets anders ga je het niet redden.
Hema wenkbrauwpotlood 10 - Essence 2in1 eyeliner 01 thin - thick - Essence stays no matter what eyepencil 05 - 08
Btw: de eyeliner had ik al een maand gebruikt daarom is de swatch minder intens dan wanneer die nieuw is.
Over geen van de swatches kan je ontevreden zijn. Pigment is top voor wat het moet zijn, de kleuren zijn helder en de potloden werken zoals ze moeten. Ook zijn ze allemaal goed gekeurd op de schaal van longlasting en kwaliteit. Ik vind ze zeker het bekijken waard, want ik weet hoeveel van jullie zonder een blik op de oogpotloden voor de schappen staan. Ik kan niet eens een favoriet kiezen ;)

De Essence producten zijn verkrijgbaar bij kruidvat
 en trekpleiser. Die van Hema bij Hema ;)

Wat voor soort eyeliners gebruik jij op dagelijkse basis en wat zijn je aanraders?

Liefs,
Amber.
PS: onder het begrip eyeliners valt ook oogpotloden (zie engels),
 geen commentaar dus ;) En dan paste het ook beter bij de vorige review!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten