vrijdag 13 juni 2014

DIY: Jeans To Short


Het is zomer. Je kunt het aan alles merken, aan de temperatuur, je humeur, de diy cocktail die ik nu drink (recept?), maar vooral aan de korte broekjes en rokjes die je weer overal ziet. Ik heb er maar 2 :O Dus vandaag ga ik een lange jeans verknippen! Dit is echt de basis van broeken verknippen, ik knip de broek, probeer het op te leuken en dat is het, ik ga niks bleken of kleuren, daarvoor kun je beter even naar youtube gaan! ;)



Wat je nodig hebt:
 1 scherpe schaar (ik heb er 2, want ik wist niet of hij scherp was)
1 pincet
1 wit potlood//krijtje//pen

 Ik zag dat wij een "dressmaking pencil" hadden, dus die ga ik gebruiken! Je kunt ook gewoon een pen gebruiken, je ziet de strepen toch niet meer.

 Ook heb je een broek nodig, obviously.... Die van mij is van de HEMA.

Wat moet je doen?
 1) Trek de broek aan, en kies waar je de knip wilt hebben. Zet een lijn ongeveer 2 centimeter daaronder.

 Zoals dit.

2) Knip langs de lijn, netjes of rommelig, wat jij wilt. Kies ook hoe laag je de achterkant wilt hebben. 

 3) Knip/scheur ook nog wat scheuren voor een stoere touch (wat bij mij niet echt gelukt is ;'( )


 4) Trek met een pincet en snelle bewegingen aan de randen van je broekje, zodat je een kapot effect krijgt, deze stap kun je overslaan, maar dan lijkt het een beetje alsof je gewoon de pijpen van je broek thuis hebt gelaten. Met een pincet gaat het trouwens erg lastig, misschien heb je harder geschut nodig, maar je kunt zelf uitvogelen wat werkt voor jou!

En dan is je broekje klaar! Het is natuurlijk niet zo mooi als wanneer je hem in de winkel koopt, maar het kan er mee door met een leuke top! Hier heb ik toevallig mijn tank top van de Tobakko aan die ik jullie laatste heb laten zien

Ik hoop dat jullie deze simpele DIY leuk vonden, en tot maandag!

Recycle jij je oude kleren wel eens op een leuke manier als dit?

Stay Strong,
Emma Sijbers
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten