woensdag 24 juli 2013

Natuurlijke DIY maskertjes

Maskertjes zijn natuurlijk heerlijk om je huid even een oppepper te geven. Zeker als het zo warm is en je veel in de zon bent of je gaat zwemmen is het fijn om je huid daarna even te voeden. Je kan bij de drogist een kant en klaar pakje kopen maar het is veel beter en veel leuker om zelf een maskertje te maken. Er zijn veel ingrediënten die goed werken voor de huid maar vandaag wil ik jullie wat vertellen over was basis producten.



 Als eerste de bekendste en wat mij betreft ook de fijnste: Yoghurt! Yoghurt is heel erg voedend, hydraterend en kan ook nog eens bij elk huid type. Yoghurt is een hele goede basis voor een masker maar ik zie ook wel eens mensen die elke dag alleen yoghurt (zonder iets erdoor) op hun huid aanbrengen als masker, dus als je een hele droge huid hebt zou je dat eens kunnen proberen.
Honing is denk ik ook wel vrij bekend als het gaat om maskertjes. Ook honing is namelijk heerlijk voedend voor elk huidtype. Doordat het zo plakkerig is is het ook een super goede basis voor een maskertje.


Dan een product wat denk ik wat minder bekend is: Melk. Melk is geweldig voor een vette huid omdat melkzuur ontvettend werkt. Als je een droge huid hebt zou ik niet teveel mee experimenteren want waarschijnlijk werkt het alleen maar tegen. Maar voor een vette huid is melk wel heel erg goed. Melk is eigenlijk alleen maar te combineren met een wat dikker product want anders word het masker veel te vloeibaar een niets is zo vervelend als een masker dat van je gezicht af druipt.


Fruit is ook echt geweldig voor in een masker! Het is niet echt een hele goede basis maar er zijn heel erg veel fruit (en groente) soorten die super goed werken voor alle huid type. Zo is banaan goed voor de vette huid, appel voor een vette huid met acne, avocado voor een droge huid en aardbeien werken heel erg goed tegen puistjes. Op internet is al heel veel informatie te vinden over fruit in maskertjes dus dat ga ik niet al te uitgebreid behandelen, maar zoek eens op wat bij jou huid type past, mix het met een van de bovenstaande producten en je hebt waarschijnlijk een super lekker masker!

Als laatste tip wil ik je mee geven: experimenteer! Er zijn zo veel producten goed voor je huid, maar om er achter te komen of het ook voor jou werkt moet je het gewoon proberen. Doe bijvoorbeeld thee bij je honing of cacao bij de yoghurt, er zijn zoveel mogelijkheden!

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk en interessant vonden! 

Liefs,
Iris 

Alle foto's komen van weheartit




Geen opmerkingen:

Een reactie posten