zondag 16 februari 2014

FILMPJE: FOTD Galaxy look

Hey Iedereen!
Het is zoals jullie weten alweer bijna carnaval, dus ik heb mijn make-upjes uit mijn kast getrokken en deze look gemaakt.
Ik heb het de galaxy look genoemd, omdat het een beetje a la 'buitenaardswezen die op mensen lijken' look is. Ik weet nog niet of het deze look gaat worden, misschien word ik wel duiveltje met vlammenogen, wie zal het zeggen.
Maar vandaag heb ik een kort filmpje met foto's en de gebruikte producten voor jullie zodat jullie misschien wat inspiratie op kunnen doen of omdat je het gewoon leuk vind om te zien!
Veel kijk- en leesplezier!
als je de video niet kan zien, klik hier.
 
Dan gaan we verder met de foto's, de beschrijvingen en de gebruikte producten:
Om het gezicht egaal te maken heb ik het Catrice allround concealer palette en de Essence stay all day concealer gebruikt.
Om dit te setten kun je het beste een witte, translucent poeder (Essence all about matt) royaal aanbrengen om jezelf nog iets bleker te maken. Het is het mooist om bij deze look wat bleker en valer te zijn, dan komt het alien-achtige beter naar voren en 'poppen' de paars tinten meer.
Zoals je op deze foto ziet, is mijn gezicht compleet mat, dus zorg hiervoor!
Om wat glitter aan mijn gezicht te geven heb ik The Body Shop sparkler in boudoir pink gebruikt, dit geeft een heel mooi effect.
Het is mooi om je gezicht heel strak en gecontourt te houden, daarvoor heb ik mijn Sleek face form fair gebruikt. De highlighter op mijn wangen en jukbeenderen. En ik heb mijn gezicht geshaped met de bronzer: op mijn slapen en onder mijn jukbeenderen.
Ik heb geen blush gebruikt omdat je zo die extra bleekheid houd en zo je gezicht spookachtig kleurloos te houden.
Dan gaan we verder met de ogen.
Zoals je ziet heb ik mijn wenkbrauwen ingevuld met een paarse oogschaduw: de MIYO oogschaduw in de kleur diva.
Als basis om de oogschaduws intenser te maken heb ik de Essence I <3 Stage eyeshadow base gebruikt.
Op het bewegend ooglid heb ik weer die MIYO oogschaduw in diva gebruikt. In de crease heb ik een donker paarse kleur gebruikt uit een oud Topmodel palette.
Om de 'outer V' donkerder te maken heb ik de Catrice wet&dry shadow in 010 is it a black or a white swan gebruikt, deze bevat lichte shimmer, maar je kan ook gewoon een matte zwart gebruiken.
De binnenste ooghoeken kunnen niet achter blijven, dus die heb ik gehighlight met een naamloze lichtzilveren oogschaduw.
Om de ogen af te maken heb ik een nieuwe Essence mascara gebruikt: colour flash volume mascara in 05, een lila kleur! Hij geeft vele pigment af en geeft je wimper veel krul en lengte.
Als je net zoals ik geen lila/paarse lipstick met glitter hebt, kun je dit oplossen met oogpotlood.
Ik heb mijn Essence longlasting eye pencil in 11 go wild gebruikt om mijn lippen in te kleuren. Daarna heb ik om het af te maken een oude L'Oréal transperante gloss gebruikt.
 
 
Mijn thema kleur van deze look is paars, maar je kan iedere kleur naar keuze gebruiken: Groen, blauw, geel, rood etc!
Ik hoop dat jullie er wat inspiratie uit hebben kunnen halen en dat jullie het leuk vonden om te zien :)
 
 
Wat voor make-up doe jij op met Carnaval?
 
Liefs,
Amber












Geen opmerkingen:

Een reactie posten