maandag 3 februari 2014

TAG: School Tag

Hey meiden,

Ik ben steeds verslaafder aan het raken aan www.thebeautyblossoms.nl, en Liza deed afgelopen week een hele leuke tag, nameljik de School Tag. Ik vond deze heel leuk en wilde hem daarom overnemen. De laatste tijd heb ik iets te veel reviews geschreven, en daar moest wel even wat tussendoor. Ik heb eergisteren weer geshopt, en daar gaan weer reviews van komen.... Maar kijk snel mee naar de tag!


Naar welke klas ga je?
Ik ga naar 2vwo op dit moment, gymnasium om precies te zijn.

Wat is je minst favoriete, en je meest favoriete vak?
Voor minst favo ga ik zeker weten voor Grieks, het is heel moeilijk, en een hele ander taal dan Nederlands. Als meest favo vak heb ik gym in mijn hoofd. Ik vind gym leuk, en ik ben er ook redelijk goed in....

Wanneer moet je weer naar school?
Haha, volgens mij is deze tag bedoeld om in de zomervakantie te doen, maar ik ga maandag (als jullie dit lezen: vandaag) weer naar school!

Hoe laat word jij wakker?
Als ik eerste uur heb, zet ik mijn wekker om 6:00 en dat is een halfuurtje eerder dan dat ik daadwerkelijk op moet staan, zodat ik nog even kan blijven liggen... Als ik het tweede uur heb (ongeveer 1 keer in de 3 weken) dan zet ik mijn wekker om 6:30, hetzelfde verhaal.

Hoelang heb jij nodig om je klaar te maken?
Ik heb 30 minuten nodig om te ontbijten, en dan nog 5 minuten voor het maken van mijn lunch. (ik ontbijt heel relaxed, iets te..) en dan nog 20 minuten haar, tanden en soms make-up, dan jas en schoenen aan en op de fiets!

Waar heb je zin in dit jaar?
Volgens mij ga ik dit jaar naar Keulen, dus daar heb ik zin in. Maar ik heb ook zin in het Gympiebal (carnavalsbal) en natuurlijk wil ik graag over!

Waar koop jij je schoolspullen?
Ik heb ze dit jaar bij Action en HEMA gekocht, maar volgend jaar ga ik denk ik alleen nog maar naar HEMA, hun spullen hebben een iets langere levensduur, haha.

Broek of rok?
In de zomer af en toe een rok, maar meestal een broek.

Rugzak of handtas?
Absoluut een rugzak! Ik heb geen zin in pijn in mijn schouder of rug omdat het gewicht van die zware tas niet goed verdeeld is. Ik doe nu al 2 jaar met mijn 2-vakkige (?) Eastpak.

Noem drie musthaves voor school.
1. Agenda, gebruik een agenda, je kunt echt niet al je schoolwerk onthouden!
2. Kaftpapier, zorg dat al je boeken van een beschermlaagje zijn voorzien.
3. En natuurljk een pen of 2, of 4, of 8, of 84352846, wat jij wilt....

Wat is jou beste tip voor op school?
Maak je huiswerk!!!! Je huiswerk maken is een voorbereiding op je proefwerk of overhoring, en soms nemen leraren vragen uit je werkboek letterlijk over in het proefwerk. Dus maken dat huiswerk!

Welke agenda gebruik je?
Ik gebruik onderstaande agenda van de HEMA. Vorig jaar had ik er een van de V&D, van €15,- (!) Dat vind ik toch wel een beetje te veel voor de kwaliteit, die is wel goed! Maar niet genoeg voor de prijs! Deze is €6,95 en volgens mij nog steeds te koop.


Ik hoop dat jullie deze tag tussendoor leuk vonden, en bij deze zijn jullie allemaal getagd!

Welke agenda gebruik jij?

Stay Strong,
Emma Sijbers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten