maandag 10 februari 2014

REVIEW: Lush - Sweetie pie + Whoosh Shower Jellie

Stel je voor dat een stuk zeep en een fles showergel een spannende nacht hebben. Het resultaat? Een Jelly baby.
                    ~Lush

Ja hoor, het is (alweer) tijd voor een review. Een dubbele, welteverstaan! Ik neem jullie mee in de heerlijke wereld van Geuren, Kleuren en Lush met deze heerlijke shower jellies.  

De geuren die op dit moment te krijgen zijn, zijn Whoosh en Sweetie Pie.

Om te beginnen met Whoosh. Dit zegt Lush over hun shower jelly:

Whoosh Shower Jelly om de dag goed te laten beginnen. Stel je even voor: wekker gaat af, irritant geluidje, voelt alsof het absoluut nog geen ochtend is, maar helaas! Je hebt je wekker niet per ongeluk vier uur te vroeg gezet, je moet er uit...
Strompel richting keuken, pers een sapje, neem je Whoosh Jelly, spring onder de douche, was je haren en lichaam, spring fris en fruitig op je fietsje en vergaderen maar! Masseer je stuk jelly over je huid of wrijf een klontje tussen je handen tot je zacht schuim ziet verschijnen, wassen maar! Ook kun je een klontje even in je puff of badspons op laten schuimen. Het is ook lekker als je deze jelly in de vriezer bewaart, voor een beetje extra sensatie onder de douche!
Mijn shower jelly ziet er niet zo geweldig uit. Hij heeft heel veel luchtbelletjes waardoor hij onder de douche een beetje verkruimeld, en je veel product kwijtraakt. Dit is niet gebruikelijk, want bij mijn ander jelly is dit niet het geval. 

De geur is heel fris en heerlijk voor 's morgens. Ik douche niet vaak 's morgens, maar 's avonds. In de avond is het niet zo'n geschikt schoonmaakproduct want je word er wakker van, en dat wil je 's avonds niet. Ik gebruik hem dan ook alleen als ik toch 's morgens douche, wat ik in het weekend nog wel eens probeer.

Er zitten allemaal goede dingen in! Behalve parfum en de dik gedrukte ingrediënten, grotendeels dan. Maar dat is ze vergeven. Al is het jammer dat de dik gedrukte dingen deels ver bovenaan staan.

Mijn jelly is iets langer dan een jaar houdbaar, zeker lang genoeg! Ik blijf het leuk vinden dat Lush de makers op hun verpakking zet.

De gebruiksaanwijzing e.d. Ik heb de jelly een keer ingevroren, en het is heel grappig, want het bevriest niet! Het word alleen steenkoud. Dat wist ik voorheen nog niet. Je kunt hem ook in je haar gebruiken, maar dat doe ik niet want hij valt toch uit elkaar en het schuimt bijna niet waardoor het heel moeilijk te verdelen is, én hij glipt constant uit je handen...

Je kunt zo best goed de textuur zien, en je ziet dat het jelly is want het blijft rechtop staan! Je kunt ook de mooie aqua-blauwe kleur zien.


Lush:

Paars met glittertjes, dat is onze Sweetie Pie: een fruitige kersen- en zwarte bessenjelly met kokos en zeewier. We mengen een infusie van kersen, cassis absolue, bergamotolie met een mix van kokos en verzachtende zeewiergel. Daar nog een druppeltje cipresolie om je een beetje helder te houden. Beetje helderheid kan nooit geen kwaad toch? Erg elegant deze dame. Als je van de geur van You Snap the Whip houdt, is dit je Jelly. Masseer je stuk jelly over je huid of wrijf een klontje tussen je handen tot je zacht schuim ziet verschijnen, wassen maar! Ook kun je een klontje even in je puff of badspons op laten schuimen. Het is ook lekker als je deze jelly in de vriezer bewaart, voor een beetje extra sensatie onder de douche! Zin in nog meer kersen? You Snap The Whip is een fantastische body butter waarmee je een heerlijk zacht velletje krijgt. Dat naar zwarte bessen en kersen ruikt! Heb je haast? Met onze jellies kun je ook je haar wassen!

Dit is de tweede jelly, van deze jelly heb ik ook het stukje overgenomen aan het begin van dit artikel.

Deze ziet er al een stuk netter uit en is donkerpaars van kleur.

De geur is heel zoet, maar niet snoep-zoet. Het is meer bessen-zoet. Lekker, maar niet voor elke dag. Ik merk dat dit een jelly is waar je echt zin in moet hebben, anders sta je te walgen onder de straal van de douche..

Ik heb deze jelly in stukje gesneden, dat is heel makkelijk onder de douche, echt een aanrader! Bij Whoosh heb ik dat niet gedaan, want die valt toch uit elkaar. (Wijze les: controleer je jelly op textuur en luchtbelletjes)

Geen dik gedrukte woorden? Vreemd. Maar hier zitten ongeveer dezelfde ingrediënten in als in Whoosh. Alleen natuurlijk een andere kleurstof en parfum.

Deze is gemaakt door Rafal en tot midden november houdbaar. Iets langer dan Whoosh, maar hij is ook later gemaakt.

Precies hetzelfde liedje als bij Whoosh. Al is deze jelly gemaakt ter ere van Lush haar 10e verjaardag!

Dit is de jelly. Mooi rond, staat mooi rechtop en een mooie donkerpaarse kleur. Nou zit in deze jelly ook nog een flinke dosis glitter, dat gaan we zien op de volgende foto!

Deze foto is met flits, en je ziet alle glitters verschijnen! Wat een mooi gezicht! Je ziet het ook met het blote oog maar de glitters blijven niet achter op je lichaam.


Nog een reclamefilmpje over de Sweetie Pie.

Ik hoop dat jullie het handig vonden, en het niet te erg vinden dat er zo veel reviews online komen/zijn gekomen! Ik vind de shower jellies heel fijn en gewoonweg leuk om te gebruiken! Als ik ze gebruik is dat met plezier!

Sweetie pie: €5,55/100 gr
                      €10,65/240 gr
Whoosh:     €6,05/100 gr
                      €11,65/110 gr

Welke producten heb jij allemaal van Lush?

Stay Strong,
Emma Sijbers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten