zondag 9 maart 2014

Last seen movies #1 (Trespass, Non-Stop en Inception)

Hey allemaal!
Het is weer weekend, maar helaas is het morgen al weer maandag, de vakantie is voorbij. Dat betekend: school. Ik vind 1 week vakantie echt onzin hoor, geef er dan gewoon 2. Je zal waarschijnlijk denken: waarom geen filmpje vandaag? Nou ik voelde me niet zo lekker: heb 3 reuze muggenbulten met vochtblaasjes op mijn gezicht die kloppen als een gek, waar ik knallende koppijn van krijg.
Dus dacht ik: wat zal ik dan eens voor jullie schrijven... Ik heb het al een keer over muziek gehad, dus nu doe ik het wel over films! Jullie weten het waarschijnlijk niet, maar ik ben echt een film-addict, ik kijk er heel veel van alle genres!
Ik vind alle genres leuk, hoewel ik veel naar horror en thrillers kijk de laatste tijd, en ik word steeds kritischer erover. Het leek me dus leuk om wat korte reviews te schrijven over een selectie van de films die ik laatst heb gekeken, verschillende soorten met varierende kwaliteit.
Dus lees snel verder!
 
Trespass (2011)

Het gaat over Kyle Miller (Nicolas Cage), een diamanthandelaar, en zijn vrouw Sarah (Nicole Kidman) en dochter Avery.
Ze lijken een gelukkig, rijk gezinnetje in hun goed beveiligde villa, wat ook wel nodig is omdat Kyle vanwege zijn baan diamanten en veel cash in huis heeft.
Op een dag vraagt Avery of ze naar een feest mag, maar haar moeder en vader weigeren. Ze besluit er stiekem vandoor te gaan en gaat naar het feest toe.
Vlak nadat ze is ontsnapt, ontvangen Kyle en Sarah een telefoontje van de politie dat er de laatste tijd veel overvallen zijn gepleegd bij hun in de straat. Even later dringen er 4 overvallers hun huis binnen in politiekostuums.
Ze dreigen Kyle's gezin te vermoorden als hij hen de code van de kluis van de diamanten niet geeft.
Maar het enige waar Sarah en Kyle aan kunnen denken is hun dochter, wanneer komt ze naar huis.
Maar hoe kennen de overvallers hun eigenlijk? En waarom doen ze dit?
 
Ik had zin om een lekker, niet te lange, actie/thriller film te kijken en snel kwam ik deze tegen.
Hoewel hij heel veel slechte recensies heeft gekregen, weinig heeft opgebracht en Nicolas Cage werd zelfs genomineerd voor slechtste acteur! Ik moet toegeven, zijn acteerwerk was niet het beste in deze film. Maar de film zelf is niet slecht, ik vond het wel een lekker filmpje om even te kijken als je er zin in hebt. Maar de kwaliteit is inderdaad niet super, maar als je daar niet veel om geeft is het best een aanrader.
 
Mijn cijfer: 6,0
 
 
Non-stop (2014)

Het gaat over Bill Marks (Liam Neeson), een airmarshal, wie tijdens een vlucht van 6 uur sms-jes ontvangt van een onbekend nummer. De sms-jes vertellen dat Bill moet zien te regelen om 150 miljoen op een rekening te krijgen, omdat er anders elke 20 minuten iemand wordt vermoord.
Bill gelooft er niks van totdat er binnen precies 20 minuten iemand vermoord is, zonder dat iemand iets heeft gemerkt.
Alle bewijzen keren zich tegen Bill en steeds meer mensen sterven, de passagiers beginnen achterdochtig te worden, behalve een vrouw: Jen (Julianne Moore). Zij probeert hem te helpen.
Maar het heeft geen zin, de TSA wil het geld niet overmaken omdat ze denken dat Bill het vliegtuig heeft gekaapt.
Hoe gaat Bill zich hier uit redden en, nog belangrijker, hoe gaat hij de passagiers redden? Wie is de geheimzinnige moordenaar?
 
Ik heb deze film een paar dagen geleden in de bioscoop gezien, en ik vond hem vet.
Het verhaal was leuk, er zaten goede acteurs in en het was een sterk script.
Je begint mee te leven met Bill, want hij heeft het niet gedaan toch!?
De film zit goed in elkaar en is geen minuut saai, hoewel hij niet bijzonder lijkt vind ik hem wel bioscoopwaardig. Iedere actiefilm-liefhebber moet deze gezien hebben!
 
Mijn cijfer: 8,0
 
 
Inception (2010)
 

Het gaat over Dom Cobb (Leonardo Di Caprio), een man met een wel heel bijzondere baan: het is een dief. Maar niet zomaar een, hij dringt je dromen in en steelt daar een gedachte. Maar nu krijgt hij wel een hele vreemde opdracht: hij moet bij iemand een gedacht inplanten, 'inception'.
Als hij eindelijk een team heeft samengesteld gaan ze het onderbewustzijn in, met dit keer in plaats van 1 niveau, wel 3. Hoe gaan ze dit oplossen? En hoe kan het dat Dom's overleden vrouw, Mal, steeds in de dromen opduikt?
 
Ik vind deze film geweldig. Hij zit goed in elkaar, het verhaal is heel origineel en het acteerwerk is weer subliem. Christopher Nolan heeft het weer gedaan hoor, en hoe!
 
Mijn cijfer: 9,0
 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn meningen over deze films te lezen!
 
Welke films raden jullie mij nog aan?
 
Liefs,
Amber

 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten