woensdag 5 maart 2014

REVIEW: Sleek Vintage Romance Collectie Palette & Blush

Hey Iedereen,
Zoals ik jullie vaak vertel is het merk Sleek echt mijn favoriete merk, en daarom vandaag weer eens een review.
Ik vind het altijd leuk om reviews over Sleek te schrijven, maar ook wel moeilijk, want ik wil het merk wel op een waardige manier beschrijven!
Vandaag ga ik het hebben over de Vintage Romance collectie die afgelopen herfst uitkwam, meteen vanaf het begin stond deze op mijn wishlist.
Nu ik ze eindelijk heb zal ik ze nog reviewen ook, dus here we go....
Ik ga beginnen met de blush uit deze collectie, ik had nog geen losse blushes van Sleek en vond het kleine doosje meteen heel schattig.
Het doosje heeft dezelfde vormgeving als alle andere Sleek producten maar dan heel schattig klein, ongeveer een kwart van een oogschaduwpalette.
Heel handzaam, zoals alles van Sleek.
De blush uit deze collectie heet Antique, het is een beetje een 'oudere' kleur dus.
Zelfs in dit mini blush doosje zit een spiegel, dat is pluspunten.
Bij deze close-up bij daglicht zie je dat het een beetje een plum/oudrozige/bruine kleur is. Het is een beetje een mix van heel veel kleuren en moeilijk beschrijfbaar!
De blush lijkt shimmer te hebben.
En ja hoor, deze blush heeft een hele mooie shimmer!  Die shimmer maakt de blush helemaal af, zonder de shimmer zou je gewoon iets missen aan deze blush.
Ik vind het leuk om nieuwe, zeldzame kleuren blush te ontdekken en te kopen, zoveel leuker dan al die cliché peachy kleuren.
Swatches: bij flits lijk de blush bruiner dan bij daglicht en je ziet de zilveren shimmer beter.
Hoewel de kleur vrij bruin lijkt, is hij dat op de huid niet, zelfs niet als je heel bleek bent.
In het gewone daglicht is de blush meer een kruising tussen plum en oudroze met een vleugje bruin en shimmer.
De poeder heeft een hele goed pigmentatie en je moet dus wel uitkijken met aanbrengen. Ik vind dit het fijnste met een stippling kwast want dat brengt mooi licht en egaal aan, als je deze kleur aanbrengt met een dichtbehaarde kwast dan zal je een flinke streep op je wang hebben.


Ik draag hier de blush in combinatie met de highlighter en bronzer uit het face form palette.

De blush geeft, ondanks de misschien wat vreemde kleur, een hele natuurlijke blos op je wangen met een subtiele shine.
Hij brengt mooi aan, blijft de hele dag goed zitten en de poeder is zacht en niet te korrelig.
 
Ik ben heel blij met de blush en ik ga jullie nu snel het oogschaduw palette laten zien:
Zoals alle I-Divine palette, zit hij in een kartonnetje met wat previews van de kleuren die erin zitten erop.
Ik bewaar ze, en ik zal je zeggen: over 20 jaar zijn het collectors items!
Op de achterkant staat de naam nog een keer aangegeven samen met de ingrediënten, waarvan niemand schijnt te weten wat het is, alleen dat paraffinum parfum is, wat een raar ingrediënt is voor oogschaduw.
Het doosje uit mijn dromen, hier hoef ik niks meer over te zeggen, dat heb ik al vaak genoeg gedaan. Uiteindelijk gaat het toch om de binnenkant die ik jullie nu ga laten zien:
De kleuren zijn:

Pretty in Paris - Meet in Madrid - Court in Cannes - Lust in LA - Romance in Rome - Propose in Prague.
A Vow in Venice - Marry in Monte Carlo - Honeymoon in Hollywood - Bliss in Barcelona - Forever in Florence - Love in London.
Zoals je ziet hebben alle namen te maken met liefde en een grote stad, very well done Sleek.

Pretty in Paris: een licht zilveren kleur met heel veel mooie shimmer en veel pigment.
Meet in Madrid: een licht gouden kleur, die niet te geel is. Ook deze heeft een mooie shimmer.
A Vow in Venice: een paarstint met een rood-achtige ondertoon, die van zichzelf mat is maar kleine glittertjes bevat.
Marry in Monte Carlo: een magisch paarse kleur met heel veel multidimensionale shimmers, een van mijn favoriete uit het palette.

Court in Cannes: een bronze tint, soort van on and on bronze in poedervorm, met een mooie gouden shimmer.
Lust in LA: een taupe tint met een koelere ondertoon en weer die shimmer.
Honeymoon in Hollywood: Lijkt op het eerste gezicht veel op A Vow in Venice, maar is geswatcht veel dieper van kleur. Bevat zilveren glittertjes. 
Bliss in Barcelona: ook een van mijn favorieten! Het is een navy blauwe kleur met een overweldigende metallic shimmer, ook heel mooi als een pop-of-colour in een nude ooglook. 
Romance in Rome: een donkerblauwe tint met een blauwe shimmer, die niet zo overweldigend is. Van deze oogschaduw is het pigment ook wat minder, maar alsnog erg goed te gebruiken.
Propose in Prague: de enige matte kleur uit het palette. Een warme bruine kleur, lijkt heel simpel maar ik vind hem mooi hoor.
Forever in Florence: ik dacht al bijna: nog een paars? Maar nee hoor, deze is toch erg verschillend van de rest. Hij is veel donkerder zonder shimmer, maar met een zilver glittertje erin.
Love in London: een gitzwarte kleur met een zilver glittertje, die bijna niet zichtbaar is op je ogen, dus eigenlijk mat.
Swatches bij flits:
Bijna alle kleuren hebben een hele mooie shimmer en die is goed terug te zien, net zoals de glitters.

Swatches bij daglicht.
De kleuren zijn heel intens en heel goed gepigmenteerd, zelfs de matte kleur.

Swatches bij zonlicht.
De shimmers poppen en de kleuren zien er fantastisch uit!
 
De kwaliteit en het pigment is zoals gewoonlijk fantastisch, en geven helemaal niet zoveel fall-out. De oogschaduws hebben een beetje een creamy structuur waardoor je er erg fijn mee kan werken.
De kleuren zijn goed te combineren en hebben allemaal hun bijzonder finish of kleur.
Er zitten kleuren in voor iedere oogkleur en je kan er everyday looks mee maken, maar ook hele felle looks.
Je kan het palette in ieder seizoen gebruiken vanwege de diversiteit, goud in de zomer, zilver in de winter, paars in de herfst etc.
 
De vintage romance collectie is een hele grote aanrader als je van bijzondere kleuren en finishes houd met een goede kwaliteit.
De prijzen zijn natuurlijk ook erg laag, hoewel het een limited edition is zal hij toch nog erg lang verkrijgbaar zijn.
 
De Sleek Vintage Romance collectie is verkrijgbaar bij webshops
 zoals TheMakeupSpot en de blush kost E5,99 en het palette kost E9,99.
 
Wat vind jij van deze kleuren?
 
Liefs,
Amber


Geen opmerkingen:

Een reactie posten