maandag 18 november 2013

Diy Notitieboekje!!

Hey meiden,

Vandaag heb ik een diy voor jullie! ik ben echt heel enthousiast over deze diy. Hij is wel een beetje slecht met foto's in plaats van een filmpje, maar jullie weten hoe mijn computer doet, voor degene die dat niet weten, raar! Hahaha! Nouja, zoals jullie al in de titel hebben kunnen lezen is dit een diy notitieboekje, enjoy!  (sorry dat ik op elke foto een ander decoratieblad heb. ik heb 2 blokjes gemaakt en van beide foto's geknipt.)

benodigheden:
•verschillende kleuren papier (ongeveer 15 vel)
•een decoratievel papier
•een vel in een bijpassende kleur
•een mesje 
•een snijplankje
•een ijzeren liniaal
•houtlijm of PVA lijm

Eerst leg je de 15 blaadjes op elkaar.

Meet en snijd deze stapel nu doormidden.

Doe dit ook dwars dus van links naar rechts en van boven naar beneden.
(haha, ik zie dat ik swatches op mijn hand heb, oeps ;) )

Stapel alle losse blaadjes, nu heb je een stapeltje van 60 notitieblaadjes. doe aan een van de twee korte kanten houtlijm, zorg dat het goed bedekt is.

Zo ziet dat eruit.

Leg het decoratievel erop en doe nog wat lijm erover.

Leg dit nu te drogen door er bijvoorbeeld wat muntjes op te leggen. Het drogen duurt best lang, 30 minuten tot een uurtje.

Dan neem je het bijpassende vel.

Snijd dit vel zo, dat je hem om de bovenste helft van het blokje kunt vouwen en dat er niks uitsteekt.

Doe hier ook houtlijm op, niet te veel.

Ook dit leg je te drogen, zeker een uurtje voor het mooiste resultaat.

En dit is het resultaat van dichtbij!!

En van 'veraf''.

Het is best precies werk, ik heb dan ook echt geen recht blokje, maar dat is niet erg. Het is erg leuk om te doen en schattig om op school uit je tas te halen of om gewoon op je bureau te hebben leggen. Ik hoop dat jullie dit een leuke diy vonden, en ik spreek jullie snel weer!

Stay Strong,
Emma Sijbers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten