woensdag 13 november 2013

(Oud)-Hollands lunchrecept met Ei!

Hey meiden!
Vandaag eens een keer ECHT iets anders ;) Namelijk een recept! Ik heb dit recept een tijdje geleden van mijn opa en oma geleerd, en het is zo simpel en lekker dat ik het wel met jullie moet delen.
 Ingrediënten (voor een persoon):
-1 hardgekookt ei
-2 mini trostomaten (of 1 grote trostomaat of 3 a 4 cherrytomaten)
-een paar rode ui snippers na smaak (of een bosui!)
-een broodje
-een flinke schuit orginele Calvé slasaus
-peper en zout na smaak
Je neemt je ei, je pelt het en daarna snij je het in hapklare stukjes.

 Dan neem je je tomaten, die snij je ook in hapklare stukjes.
Vergeet niet de groene stukjes eruit te halen! 

Neem je (bos)ui, pel hem, en snijd er een paar ringetjes van af en snij die in kleinere stukjes.

 Meng de tomaten, het ei en de ui een beetje door elkaar.
 Doe dan de saus en de peper en zout erbij, en meng alles dan goed door elkaar.
En tada! In 5 minuten heb jij  jouw heerlijke lunch gemaakt! Eens een keer wat anders dan de saaie boterham met kaas. Je kan het brood in de 'saus' dippen of het mengseltje op het brood leggen.
I know, het ziet er niet heel smakelijk uit, vond ik ook de eerste keer, maar ik verzeker je, het is heerlijk!

Eet smakelijk!

Liefs,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten