maandag 14 april 2014

Monday's Music

hey meiden,

Een nieuw liedje vinden kan best moeilijk zijn, en ik vind het dan ook vrij pittig. Ik kom ze wel eens op de raarste plekken tegen. Meestal op de radio, maar dit liedje heb ik bijvoorbeeld gehoord met Duits les. We vierden namelijk de dag van de Duitse taal, 10 april en daar hoorde een quiz bij. Bij een van de vragen moest je de songtekst van een liedje in de goede volgorde zetten, en dat ging om dit liedje:

Lieder - Adel Tawil


Ja, het is een Duits liedje, maar hij is zo leuk! Nou houd ik erg veel van de Duitse taal ook al vinden mensen het vaak boos klinken, ik vind het juist zacht en vriendelijk klinken. Zo ook dit lied, het klinkt heel zacht en musical-achtig. De tekst is echt gaaf, want er wordt verwezen naar liedjes! Op een gegeven moment zingt Adel: Whitney wird mich immer lieben, dat betekent: Whitney zal voor altijd van me houden, en dat verwijst natuurlijk naar I Will Always Love You - Whitney Houston! Waar de rest van de liedjes naar verwijzen weet ik niet precies, maar er staan zeker grappige zinnetjes tussen! 


Dit is de zanger: Adel Tawil, een Duitse man, geboren in 1978 ín Duitsland. Maar toch is hij half Tunesisch en half Egyptisch, want ze moeder is Tunesisch en zijn vader Egyptisch!

Vonden jullie het leuk om eens een lied in een andere taal te zien? Ik hoop het wel!

In welke talen luister jij je muziek meestal?

Stay Strong,
Emma Sijbers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten