maandag 21 april 2014

Monday's Music

hey iedereen!

Ben ik een talig meisje? Redelijk. Ben ik goed in Frans en/of Duits? Nee, niet echt. Waarom heb ik nu dan een Frans liedje en vorige week een Duitse? Geen idee.

Je hoort het al, het is weer tijd om de wereld nog een stukje verder in te gaan. En deze keer gaan we naar Frankrijk met de zanger Maître Gims.

Maître Gims - j'me tire


Ik weet niet wat j'me tire betekent, maar het is volgens mij iets met "nemen". Door de videoclip zou ik nog meer dan dat ik al deed in de bergen van Zwitserland of Duitsland willen wonen. (Vergeet even dat dit waarschijnlijk in Frankrijk is opgenomen)

Je vergeet bij dit lied af en toe dat het in het Frans is, omdat de drumslag op de achtergrond al zo veel sfeer maakt, heb je de sfeermakende Frans taal niet meer nodig!

Maar het is een heel rustig liedje met een klein beetje drukheid ergens verstopt. Wat het dan tóch dansbaar maakt, heerlijk! I'm on!


Dit is Maître Gims, maar zijn echte naam is niet Maître Gims., maar Gandhi Djuna. Hij is geboren op 6 mei 1986 in Frankrijk. Hij is rapper, zanger, muziekproducent en componist. Ook is hij half Congolees. Ook heeft hij bijna altijd een zonnebril op! 

Dit was het begin van de maandag alweer, voor mij de eerste dag van de mei vakantie, heerlijk! 

Wanneer hebben jullie vakantie?

Stay Strong,
Emma Sijbers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten