woensdag 18 december 2013

REVIEW: Catrice Limited Edition - Feathers and Pearls Roaring lip colour - Charleston's fame

Hey lieve meiden!
Zoals ik in mijn zondag artikel al zei: deze week komen er (van mij) alleen maar make-up reviews.
Vandaag beginnen we met een limited edition van Catrice, een lipstick. Mijn eerste Catrice lipstick wel te verstaan, ja i know, slecht maar ik kan je wel vertellen: Er gaan er meer komen! Ik ben helemaal fan, lees verder waarom..
De lipstick ziet er hetzelfde uit als de lipsticks uit de vaste collectie, alleen deze heeft een mooie grijze veer en krulletjes erop. Die veer is natuurlijk, omdat de collectie feathers&pearls heet.
Ik vind het heel erg mooi en luxe staan, omdat de stick ook vrij dik en zwaar is. Alleen door de glans zie je wel alle vetvlekken, zie de tweede foto met flits… Oeps!
De kleur die ik meenam heet Charleston's fame en het is een 'roaring lip colour', nou klinkt leuk toch?!
De grote grap is dat het 'labeltje' toch echt paars is, terwijl de lipstick eigenlijk donkerroze is… maar dan ook echt 'roze'…
De feathers&pearls collectie heeft nog 2 andere 'roaring lip colours' een wat felrood oranje kleur en een donkerdere rood. Voor ieder wat wils en lekker feestelijk!
Dan de lipkleur: Roze! Maar niet barbie, maar heel elegant donkerfuchsia. Mijn favoriete kleur, die ook bij mijn ondertoon, haar en huid (neutraal, heel donkerblond en medium-light met een neutrale ondertoon)
Ook heel erg mooi bij donkerbruine haren en een bleke huid. Ik denk dat deze lipstick vooral flatteert bij neutrale of koele ondertoon, bij warme ondertoon wordt hij wat too much.
Voor de rest is de binnenkant van de lipstick hetzelfde als die uit de vaste collectie.
close-up bij flits

Opmerkelijk is dat de kleur bij flits er veel koeler, lichter en meer barbie uitziet.
Zo ziet hij erin het echt niet uit… kijk voor de beste foto naar de volgende!
close-up bij daglicht

Oke, dit is beter, zo ziet de kleur er in het echt eruit (sorry voor de lichtgebruikte lipstick, ik kwam er de volgende dag achter dat de kleur niet klopte op de vorige foto -.- )
De kleur is dus heel donkerroze, fuchsia kleurig.
swatch bij flits

Swatch time! Pigment, na een streepje al een compleet gekleurde, roze streep.
Bij flits zie je dat hij glanst, maar in daglicht valt dit reuze mee.
swatch bij daglicht (oke, haat winter, check die droge huid!)

Zo mooi, heel erg gepigmenteerd, ik zou de finish omschrijven als satin, mat met een subtiele glans in een bepaald licht. Maar geen glitter, ik houd van een glitterloze, satin finish.
swatch op lip bij flits 

Lip swatches! De lipstick heeft dezelfde kleur op je hand als op je lippen. Precies waar ik op hoopte.
De mooie kleur verdeeld egaal en glanst licht bij flits.
swatch op lip bij daglicht

Bij daglicht is de kleur mat, heel classy en flatterend! Sorry voor de niet perfecte swatch, deze foto is genomen om 11 uur s'ochtends, ik was nog niet wakker ;p
De lipstick trekt amper in de lijntjes, wat ik snel heb, pas na een uur of 4/5.
De lipstick gaat, als je niet eet, lang mee, maar als je een koekje eet dan zit hij er nog wel goed op, maar na een boterham heb je kans dat je even de binnenkant van je lippen moet bijkleuren.
Door de donkerheid van de lipstick zal je toch, zodra hij gaat slijten, echt moeten bijwerken, anders ziet het er een beetje vreemd uit.

De conclusie is: Ik vind de lipstick gewoon helemaal geweldig! De kleur is precies mijn kleur en ik ben erg te spreken over de houdbaarheid en hoe hij draagt.
Ik ben benieuwd naar andere lipsticks uit het vaste assortiment, dus die wil ik zeker een keer gaan reviewen.
De Catrice lipsticks zijn nu officieel benoemd tot Budget topper!

De Catrice LE Feathers&Pearls roaring lip colours zijn tot 
begin januari verkrijgbaar bij etos en trekpleister en kosten E3,99.

Wat vinden jullie van de Catrice lipsticks en welke raden jullie mij aan?

Liefs,
Amber





Geen opmerkingen:

Een reactie posten