woensdag 25 december 2013

REVIEW: Miss Sporty Studio Colour Mono Eye Shadow - 112 Amber

Hey lieve meiden!
Review time! Maandag had Emma al budget oogschaduws gereviewd en vandaag review ik ook weer budget oogschaduw, maar nu van: Miss Sporty!
Dit girly, 'jeugdige' budget merk heeft veel producten met wat afraders maar ook met stiekeme pareltjes.
Vandaag review ik voor jullie een van die pareltjes, namelijk de vernieuwde mono oogschaduws. Ik nam een kleurtje mee (ze verkochten in die Etos maar 3 kleuren, en deze sprak mij als enige aan) en toen ik buiten stond kwam ik erachter dat de oogschaduw een wel heel leuke naam heeft: MIJN NAAM! Amber! Omg, Miss Sporty wint daar al wat punten mee, maar of de kwaliteit zo goed is…. Lees en kijk maar gauw mee:
PS: vinden jullie de productfoto's met een achtergrondje leuk erbij?
De verpakking is heel simpel rond, doorzichtig, en tekst die met de vorm meegaat.
Handig puntje is dat de verpakking plat is, dus goed te stapelen in je stash (als je er meerdere hebt).
'Make up your world' de quote van Miss Sporty… Leuk! Met dat sort kleine details krijg je mij wel om ;)
De volledige benaming van de oogschaduw is: Studio Colour Mono Eye Shadow 'Vibrant colour', hele mond vol.
En zoals ik al zei is de naam van deze kleur: Amber! *yay* en het nummer 112, ik vind het altijd een beetje vreemd als oogschaduws zo'n hoog getal hebben, want er zitten geen +112 oogschaduws in het assortiment.
Dan waar het om gaat: de kleur.
De foto's hierboven zijn één met flits en één met daglicht.
De kleur is taupe/bruin met een glansje, die we zo beter gaan bestuderen.
De oogschaduw heeft een reliëf van stippen die in het midden groter zijn dan aan de buitenkant, zodat de illusie wordt gewekt dat de oogschaduw rond is. Vind ik er erg leuk uitzien, het is simpel maar geeft toch iets extra's, waardoor je de oogschaduw sneller koopt (mijn mening).

Close-ups bij flits

We beginnen met de close-ups van de oogschaduw bij flits en 'lamp'licht: De kleur lijkt hier wat bruiner en heeft een hele mooie glans, met een duo-chroom effect.
Ik snapte in eerste instantie niet waarom de oogschaduw Amber heet, ik bedoel Amber is goudachtig, maar nu snap ik het: de glans is Amber-kleurig.

Close-ups bij daglicht

Dan de close-ups bij daglicht: nu lijkt de kleur veel grijzer; taupe; en in het zonlicht zie je die mooie duo-chroom glans weer terug. Zo mooi, geeft zelfs een koperachtig effect!
De oogschaduw heeft een licht shimmer met glans, maar geen grove glitter.

Swatch time!
Ik had eigenlijk 10 swatchfoto's bij flits en bij daglicht gemaakt, omdat de oogschaduw zoveel verschillende kleuren lijkt te hebben, maar ik heb het gehouden bij 2 foto's per categorie.
De 'flits' foto: de kleur lijkt bruin met een duo-chroom glans van goud (Amber), de kleur heeft een lichte shimmer.
De foto in een (geel/oranje) lamp, nu zie je veel meer warmte naar boven komen: de glans komt veel sterker naar boven en de bruine kleur lijkt veel minder donker.

De swatch bij 'dag'licht: net zoals bij de close-ups, is hij veel meer taupe gekleurd en zie je nu veel beter de shimmer. De duo-chroom glans is nu veel subtieler.
Dan mijn favo swatch: de swatch bij lichte zonnestralen! Nu zie je EN de mooie taupe kleur EN de koper/goudachtige duo-chroom glans. 
Wauw, deze kleur is zo mooi. Heel goed te verwerken in natuurlijke looks en zorgt meteen voor een bijzonder glans.

De oogschaduw is erg goed gepigmenteerd, geeft goed af en is makkelijk te blenden en aan te brengen.
Nadat je met je kwast in de oogschaduw bent geweest heb je geen overtollig losgeraakt poeder en ik vind dat de oogschaduw heel mooi op de huid ligt: niet poederig, zoals je op de foto's ziet, kan je de structuur van mijn huid door de swatch nog zien. De poeder is dus heel fijn en ik vind dit een bijzonder iets: ik heb nog geen oogschaduw die zo mooi op de huid ligt.
Het beste deel is de prijs: voor 2 euro laat je deze beauty niet liggen! Er zijn ook nog wat andere kleuren verkrijgbaar en als ik de ander blogs moet geloven zijn ze allemaal zo goed.


Ik ben helemaal fan van deze oogschaduw, ik gebruik hem elke dag (tip: hij is heel mooi in combinatie met maybelline colour tattoo in pink gold) en ga hem nog lang gebruiken!

De Miss Sporty Studio Colour Mono Eyeshadows zijn 
verkrijgbaar bij de geselecteerde Etos filialen en kosten E1,99.

Wat zijn jouw ervaringen met Miss Sporty?

Liefs,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten