zondag 1 december 2013

REVIEW: Essence Nail Art Special Effect Topper - 17 only purple matters

Hey allemaal!
Ik weet het, nou alweer nagellak! Ik ben groot fan van nagellak en kon deze beauty jullie niet onthouden… En deze is lekker budget.
Sinds de assortment update bij catrice en essence, heeft essence de nail art toppers veranderd en toen is deze beauty erin gekomen. Kijk snel verder voor de swatches en mijn mening.
bron: Beautylab
Het flesje, still the same. Een rond flesje, dikke bodem van glas en een spiegelende dop.
Op de dop staat '3D glitter', ben benieuwd of dit waar is, wel zie ik dat de glitters heel mooi zijn ;)
close-up flakes #1
close-up flakes #2

Zoals je in de close-up ziet, heeft deze topcoat heel veel verschillende soorten flakes in verschillende kleuren en maten. De kleur die je vooral ziet is een vrij donker paarse kleine flake, met daarbij wat lichtere paarse hexagonvormige flakes die een iets grotere maat hebben.
Voor de rest (zo ver ik kan zien) zitten er nog wat mini paarse en roze glitters in. De roze glitters geven naar mijn mening echt een extra toevoeging aan de lak! Heel erg mooi.

close-up bij flits
wazige foto voor het laten zien van de glitter.
close-up buiten bij daglicht
webcam foto voor alweer een ander perspectief

Zo ik dacht doe maar alle foto's achter elkaar door ;) Te beginnen bij droogtijd: De droogtijd is verassend snel en droogt ook 'echt' zodat als je s'morgens wakker word niet stiekem kreukels in je lak hebt gekregen. Dat is een van de problemen waar ik heel veel last van heb.
Dan de dekking: bij 1 laagje heb je echt het topcoat effect, erg mooi als je het vrij subtiel wil houden. Bij 2 laagjes (wat ik op alle foto's heb) heb je al bijna complete dekking! Ik heb er een donkerpaarse lak ondergedaan, je kan ook zwart gebruiken. Als je dat goed genoeg vond, ben je klaar, maar als je geen basis kleur gebruikt heb je met 3 dunne laagjes complete dekking! Geweldig!
Dan verder naar de houdbaarheid: De lak begint (bij mij) op dag 3 lichtjes te chippen bij de tips: tipwear. Deze tipwear is niet goed zichtbaar, dus we gaan nog even door. Bij dag 5 vind ik de chips te erg en haal ik het eraf, 5 dagen vind ik erg lang voor nagellak! Meestal haal ik nagellak op dag 3 al eraf, omdat het er niet meer uitziet.
Overige details: 
-ligt niet als een dikke laag op je nagels, dus je hebt niet gelijk de neiging om het eraf te pulken.
-hecht goed aan de nagel, echt grote chips krijg je niet snel.
-overleeft douchen, haren wassen, afwassen etc. goed!
-de prijs (E1,89) is mooi voor iedereen!

Essence Nail Art special effect Toppers zijn 
verkrijgbaar bij kruidvat en trekpleister voor E1,89.

Wat vindt jij van de Essence Special Effect Topcoats? Yay or neh?

Liefs,
Amber











Geen opmerkingen:

Een reactie posten