zondag 19 januari 2014

My most repeated songs of the time #1

Hey Iedereen!
Omdat jullie van Emma al vaak wat muziek artikelen hebben gelezen, leek het me wel leuk om jullie ook te laten zien wat voor muziek ik de laatste tijd luister.
Disclaimer: dit is wat ik leuk vind, als jij het niks vindt, geen haat aub ;)
Ik luister de laatste tijd vooral naar oudere muziek, beetje disco, funky jazzy. Ook luister ik naar liedjes van de Spaanse zanger Juanes, zijn liedjes klinken altijd zo vrolijk en ik vind Spaans heel mooi klinken.
Ook een liedje van een van mijn favo zangers van nu, Robin Thicke, ik vind zijn liedjes altijd heel leuk, ook al gaan ze alleen maar over.. je-weet-wel…
En als allerlaatst een liedje van een Ijslandse band, die laatst bij 3FM is geweest: Asgeir.
Ik zal ze jullie nu laten zien:
Mambo no. 5 - Lou Bega
We beginnen met de eerste, een oudje, gecoverd van een liedje uit 1952.
Deze kent iedereen wel: 
'A little bit of Monica in my life,
A little bit of Erica by my side,
A little bit of Rita is all I need,
A little bit of Tina is what I see,
A little bit of Sandra in the sun,
A little bit of Mary all night long,
A little bit of Jessica here I am,
A little bit of you makes me your man!'
Of je kan ook gewoon luisteren en dan weet je ook waar ik het over heb ;)
Dit funky, disco-achtig liedje, maakt me altijd vrolijk, want ja die Lou Bega wordt ook wel blij van al die vrouwen.. Voor degene die het niet door hebben, ja het gaat over hoe leuk hij vrouwen vindt.
September - Earth, wind and fire
Ook deze is welbekend onder de meeste, hij zit ook in de film Intouchable, mooie film!
Maar daar gaat het niet over, dit liedje is ook lekker jazzy, disco-achtig, ik word hier zo vrolijk van en heb zin om mega hard mee te zingen. Als je dit lied haat, ben je niet goed bij je hoofd ;p
Het hoeft niet september te zijn, wanneer je dit liedje luistert!
La Camisa Negra - Juanes
Dit liedje ken ik al sinds mijn 3e, maar ik ken de titel pas een maandje, ik houd van dit soort Spaanse muziek!
De klanken klinken allemaal zo leuk en vrolijk, maar dat is het niet: dit liedje gaat over zijn pijn en verdriet dat hij heeft nadat hij gedumpt is (la camisa negra: het zwarte overhemd dat hij 'draagt' omdat hij zich zo voelt).
Gezellig, nope.
Maar het klinkt zo lekker, nu laat ik jullie er ook wel een zien die wel wat vrolijker is:
A Dios le Pido - Juanes
Heel veel vrolijker is deze nou ook weer niet, hij vraagt God om hulp.
Deze muziek is vrij gelijkend aan de vorige, maar nog net iets vrolijker van ondertoon (als je snapt wat ik bedoel).
Ik ben helemaal dol op Spaanse muziek door Juanes, als jij ook een zwak hebt voor dit soort muziek zul je na het luisteren van deze liedjes ze ook weer op repeat zetten!
Feel good - Robin Thicke
 Nu een liedje wat pas een maandje uit, maar ik vind het een leuke hoor!
Dit liedje speelde Robin als preview op de EMA's, ik dacht meteen: DIE KEN IK NOG NIET!
Een tijdje later stond hij op weekplay en sinds die tijd blijf ik er maar op terug komen. Iedereen was Blurred Lines snel zat, maar ik vond hem na 3 maanden nog steeds leuk hoor, toen kwam Give it 2 u, die vond ik ook erg leuk, lekker catchy.
Je moet er van houden, maar dat doe ik zeker!
Asgeir - King and Cross
Deze band is deze week bij 3FM, drie voor 12 geweest. En ik vind het tof hoor!
Ik vind muziek die niet in Engeland of Amerika is gemaakt altijd iets bijzonders hebben. Het voelt 'echter', al die beroemde Amerikanen zijn fake van top tot teen, maar dit is echt.
Ik vind het een heel mooi liedje, weer zo anders dan de andere liedjes hierboven, maar ik houd gewoon van heel veel muziek soorten!

Zo dat waren ze weer hoor! Ik denk dat ik dit één keer in de zoveel tijd ga doen, als het veel veranderd is.

Laat me weten of je het leuk vindt en welke liedjes jij op repeat zet!?

Liefs,
Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie posten