woensdag 22 januari 2014

REVIEW: Sleek Face&Body Glo - Peach Shimmer

Hoi lieverds!
Ik ben fan van Sleek, dat weten jullie allemaal. Ik heb het zelfs uitgeroepen tot hét merk van 2013!
Zelf heb ik er nog niet heel veel van, een oogschaduw palette en een blush by 3 palette, maar daar kwam verandering in: met kerst kreeg ik deze mooie face and body highlighter, genaamd 'glo'.
Glo heeft 5 streepjes highlighter in verschillende kleuren, het wordt ook wel een bronzing highlighter genoemd, ik heb de kleur peach shimmer, dus die is niet zo bronze, maar er zijn nog 2 andere kleuren verkrijgbaar die veel bronzy zijn en ook bedoeld zijn voor de donkerdere huid.
Ik ben hier erg enthousiast over, dus kijk snel mee:
De Sleek producten zitten altijd in een kartonnen doosje, waar ik ze ook in bewaar.
Zo blijft de verpakking mooi kras vrij, en als je meerdere kleuren hebt kun je alleen aan het kartonnen doosje goed zien welke, welke kleur is.
Zoals ik al zei, heb ik de kleur peach shimmer, deze bevat 2 lichte highlighters in witgoud en een in taupy lichtroze, 1 bronzy highlighter, één vrij donkere & bevat nog 2 blush-achtige kleuren in, natuurlijk, peachy tinten.
Op de achterkant van het doosje staat precies beschreven wat het is, waar het voor is en hoe je het moet gebruiken.
Dit is heel handig voor beginners of voor mensen die make-up gebruiken maar er niet heel veel vanaf weten.
Dan, alweer voor de zoveelste keer, het mooie Sleek doosje! Ik blijf erbij: ik vind het luxe!
De grootte: even breed als de blush by 3 palettes en half zo lang als een oogschaduwpalette van Sleek. Handig klein formaat en je hebt 5 highlighter kleuren die je los kan gebruiken: dus deze gaat mee op reis! (Er zit een klein krasje op het doosje.. bummer!).
Als je het doosje opent kom je deze mooie poeder tegen. 5 hele mooi kleuren, die divers zijn maar ook goed bij elkaar passen.
Aan de andere kant zit, net zoals bij alle Sleek producten, een spiegel. Dat is nog een punt waarom hij handig is voor op reis.
close-up bij flits

Wat een shimmer! Niet van de grove glitter, maar een mooie glanzende shine.
De kleuren zien er heel mooi uit en komen het mooist tot zijn recht op een light medium of medium huidskleur.
close-up bij daglicht

Bij deze daglicht foto zie je goed dat (zoals ik al zei) de shimmer niet grof is en dus echt die natuurlijk gloed geeft en niet dat wanneer je in de spiegel kijkt dat je overal glitters op je gezicht ziet.
swatches bij flits

Dan het allerbelangrijkste: de swatches natuurlijk Al deze swatches zijn gemaakt met een lichte veeg van mijn vinger en staan in volgorde van boven naar beneden.
swatches bij (warm) daglicht

De pigmentatie is erg goed! Je ziet de super mooie shimmer en je ziet ook goed dat de kleuren vrij warm van ondertoon zijn. Dus als je heel koel van ondertoon bent, kun je deze maar beter skippen.
swatches bij (koel) daglicht 

Zelfs bij het grauwe licht wat je in de winter hebt, heb je nog die shine!
Ik zal de kleuren beschrijven:
-1: Een wittige highlighter met mooie gouden shimmer en glans. Als ik de swatches van internet moet geloven is hij gelijkend aan Nars Albatross.
-2: Een erg neutrale highlighter, die ik het best kan beschrijven als een hele lichte taupe kleur met een lichtroze glans.
-3: Een bronze kleur, met een gouden shimmer, een hele warme kleur die ik bijna als koperkleurig zou beschrijven!
-4: Een oranje, peachy kleur, een hele lieve lente tint. Deze kleur heeft een gelige shimmer.
-5: Mijn favoriet! Een mooie oudroze highlighter, en wat ik er erg mooi aan vind is dat de kleur op zichzelf al een hele goede pigmentatie heeft. Deze heeft een vrij neutrale kleur shimmer.
face swatch

Ik kon met mijn gewone camera geen face swatch foto maken, maar toen herinnerde ik me dat ik op mijn mobiel wel een foto had staan waarop je de shine goed kon zien. ^^
Hierboven zie je mijn gezicht met de swatch (ja, ik weet het, ik kijk een beetje stoned op deze foto). Deze foto heb ik niet eens in lamp licht gemaakt, maar in een kamer met 'indirect' daglicht (daglicht dat mijn niet rechtstreeks bereikte). Zelfs dan zie je deze 'healthy glow'!
Ik breng hem aan met een stippeling brush over een matte blush, anders wordt het too much.

Ik ben om! Ik heb sinds ik deze heb 90% van de tijd deze op mijn gezicht gehad.
Ik raad hem iedereen aan, op wie warme kleuren mooi staan, wie een mooie gezonde gloed wil, wie een highlighter wil met echt een glans en niet grove shimmer/glitter EN GA MAAR ZO DOOR! 
Ik geef dit product een dikke, vette 10! En kost ook nog maar een tientje, wat natuurlijk al helemaal fijn is.

De Sleek face&body glo is verkrijgbaar in webshops
 zoals: shop van misslipgloss en kost E9,95

Wat vind jij van highlighter en gebruik jij het (dagelijks)?

Liefs,
Amber









2 opmerkingen:

  1. Ik heb het merk zelf nog nooit gebruikt, maar fijn om te lezen dat jij er zo enthousiast over bent ;-)
    Mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een heel fijn merk, ik vind de kleuren ook zooo mooi ;)
      Bedankt!

      Verwijderen